24 czerwca 2024 dwóch nauczycieli będzie szkolić się na kursie " Od edukacji STEM do STEAM: nowe podejście do uczenia się", który odbędzie się w Nicei. Na kursie uczestnicy poznają koncepcję autorstwa Alessandro Pumpo.
Aby dotrzymać kroku złożonym społeczeństwom i zawodom, środowiska edukacyjne powinny zapewniać uczniom możliwości uczenia się integrujące różnorodne dyscypliny i umiejętności .
Zwiększono inwestycje w inicjatywy interdyscyplinarne w szkołach, ale działania te rzadko są odpowiednio planowane lub czasami koncentrują się wyłącznie na przedmiotach naukowych.
Ponadto nauczycielom czasami wydaje się, że brakuje im narzędzi do organizacji nauczania, tak aby uczniowie mieli rzeczywisty dostęp do treści z szerszej , multidyscyplinarnej perspektywy.
Celem tego kursu jest zaspokojenie potrzeby pełniejszego multidyscyplinarnego uczenia się oraz nabywania umiejętności XXI wieku poprzez wprowadzenie uczestników do edukacji STEAM .
Uczestnicy dowiedzą się, jak angażować uczniów w przydatne i stymulujące zajęcia edukacyjne, w których nauki ścisłe, technologia, inżynieria i matematyka (podstawowe elementy edukacji STEM ) łączą się ze sztuką w szerszym znaczeniu.
Dzięki STEAM uczniowie mogą odkrywać i doświadczać związków między przedmiotami szkolnymi a prawdziwym życiem, a także mają większe szanse na interdyscyplinarny dialog, dociekanie i rozwiązywanie problemów.
Podczas tego kursu uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę na temat tego, czym naprawdę jest STEAM, czym różni się od STEM i w jaki sposób ich własne środowiska edukacyjne mogą skutecznie uwzględniać działania STEAM .
Uczestnicy będą wykonywać ćwiczenia w stylu STEAM i będą współpracować w celu rozwijania zarówno „twardych”, jak i „miękkich” umiejętności na styku przedmiotów STEM oraz Arts & Design .
Pod koniec tego kursu uczestnicy opracują własne, nowatorskie strategie i działania mające na celu włączenie nauki STEAM do swoich klas.
Kurs pomoże uczestnikom:
- Zidentyfikować kluczowe cechy STEM i STEAM;
- Zdefiniować cele nauczania, które integrują przedmioty STEM oraz Sztukę i Projektowanie, aby zwiększyć zaangażowanie uczniów w naukę;
- Łączyć i powiązać różne tematy poprzez kreatywne działania STEAM, oparte na rzeczywistych i konkretnych doświadczeniach;
- Zbudować autentyczną lekcję STEAM
- Włączyć umiejętności związane ze sztuką i projektowaniem do ogólnego środowiska uczenia się i programu nauczania.
Wstępny harmonogram
Dzień 1 – Wprowadzenie do kursu i doskonalenie nauczania
Wprowadzanie w kurs
- Wprowadzenie do kursu, szkoły i tygodniowych zajęć zewnętrznych;
- Działalność lodołamaczy.
Doskonalenie nauczania
- Wprowadzenie do STE(A)M;
- Jak ulepszyć nauczanie;
- Nauczyciel w roli trenera;
- Prezentacje szkół uczestników.
Dzień 2 – Rozpoczęcie programu STEAM
- Jak rozpocząć program STEAM w swojej klasie;
- Zajęcia praktyczne indywidualne i grupowe;
- Prezentacja przypadków.
Dzień 3 – Zajęcia praktyczne
- Ćwiczenia praktyczne, cyfrowe opowiadanie historii , tworzenie i projektowanie.
Dzień 4 – Praca indywidualna i grupowa
- Komunikacja i współpraca w STE(A)M;
- Zajęcia praktyczne indywidualne i grupowe.
Dzień 5 – Sesja robocza
- Sesja projektowania i technologii oraz pracy: przygotowanie arcydzieła.
Dzień 6 – Zakończenie kursu i zajęcia kulturalne
- Ocena kursu: podsumowanie nabytych kompetencji, informacja zwrotna i dyskusja;
- Wręczenie Certyfikatu Uczestnictwa w kursie;
- Wycieczka i inne zewnętrzne zajęcia kulturalne.
Wszystkie nasze kursy w Nicei będą odbywać się rano ( 9:00 13:45) lub po południu (14:00 - 18:45), w zależności od dostępności sali i trenera.
Adres centrum szkoleniowego w Nicei to:
27 Rue Rossini, 06000 Nicea, Francja
Wszystkie nasze kursy w Nicei będą odbywać się rano ( 9:00 13:45) lub po południu (14:00 - 18:45), w zależności od dostępności sali i trenera.
Adres naszego centrum szkoleniowego w Nicei to:
27 Rue Rossini, 06000 Nicea, Francja
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz