Dziennik projektu realizowanego w ramach akcji Edukacja Szkolna na zasadach programu Erasmus+ w Szkole Podstawowej nr9 z Oddziałami Przedszkolnymi w Inowrocławiu.„Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.

10 września 2024

Okiem koordynatora

 

Jako koordynator projektu Erasmus, miałam możliwość uczestniczyć w wyjeździe do Barcelony, który okazał się niezwykle cennym doświadczeniem zarówno dla mnie, jak i dla całego zespołu. Pobyt w Barcelonie pozwolił mi nie tylko na głębsze zrozumienie celów i założeń projektu, ale także na spojrzenie na naszą pracę z nowej perspektywy.

Barcelona, jako miasto o bogatym dziedzictwie kulturowym i historycznym, była idealnym miejscem do nauki i inspiracji. Wizyta w tym dynamicznym mieście dała mi możliwość bezpośredniego zetknięcia się z różnorodnymi metodami nauczania i podejściami edukacyjnymi stosowanymi w hiszpańskich placówkach. Spotkania z lokalnymi nauczycielami i edukatorami, a także obserwacja ich pracy, pozwoliły mi na zebranie wielu cennych wskazówek, które mogę teraz przenieść na grunt naszego projektu.

Koordynowanie działań w międzynarodowym kontekście to wyzwanie, które wymaga elastyczności, umiejętności szybkiego podejmowania decyzji oraz zdolności do pracy w zróżnicowanym środowisku. Pobyt w Barcelonie poszerzył moje kompetencje w zakresie zarządzania projektem. Zrozumiałam, jak ważne jest tworzenie przestrzeni do wymiany doświadczeń i pomysłów, aby każdy uczestnik projektu mógł w pełni wykorzystać swoje umiejętności i wiedzę.

Jednym z najważniejszych aspektów mojego pobytu w Barcelonie była możliwość nawiązania nowych kontaktów z innymi koordynatorami oraz uczestnikami programu Erasmus z różnych krajów. Dzięki temu udało nam się nawiązać współpracę, która może zaowocować w przyszłości wspólnymi inicjatywami i projektami. Wymiana doświadczeń z innymi profesjonalistami z różnych kultur i systemów edukacyjnych uświadomiła mi, jak wiele możemy się nauczyć od siebie nawzajem, a także jak ważna jest otwartość na nowe idee i perspektywy.

Po powrocie z Barcelony, zyskałam nowe spojrzenie na dotychczasowe działania w ramach projektu Erasmus. Spotkania i warsztaty, w których brałam udział, zainspirowały mnie do przemyślenia niektórych naszych metod i strategii. Chciałabym wprowadzić więcej innowacyjnych elementów do programu, które jeszcze lepiej będą odpowiadały na potrzeby uczestników, a także będą sprzyjały budowaniu kompetencji kluczowych takich jak współpraca, komunikacja międzykulturowa i umiejętności adaptacyjne

Ten wyjazd był dla mnie nie tylko okazją do rozwoju zawodowego, ale także osobistego. Pozwolił mi na chwilę refleksji nad własnymi celami i motywacjami jako koordynatora. Spotkania z ludźmi, którzy z pasją podchodzą do swojej pracy, przypomniały mi, dlaczego wybrałam tę ścieżkę kariery i jak ważna jest dla mnie praca na rzecz edukacji i współpracy międzynarodowej.

Powrót z Barcelony to dla mnie czas pełen przemyśleń i nowych pomysłów. Jestem przekonana, że doświadczenia zdobyte podczas tego wyjazdu wzbogacą nasz projekt i pomogą w jego dalszym rozwoju. Wierzę, że współpraca międzynarodowa i wymiana doświadczeń są kluczowe dla tworzenia bardziej efektywnych i inspirujących programów edukacyjnych, które odpowiadają na potrzeby współczesnych uczniów. Jestem gotowa, by wykorzystać zdobytą wiedzę i doświadczenie do dalszej pracy na rzecz naszego projektu i jego uczestników.

 










Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.


 #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz