Dziennik projektu realizowanego w ramach akcji Edukacja Szkolna na zasadach programu Erasmus+ w Szkole Podstawowej nr9 z Oddziałami Przedszkolnymi w Inowrocławiu.„Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.

5 lipca 2024

Nauka języka angielskiego w praktyce

 Po wielu dniach przygotowań, nadszedł dzień, kiedy wyruszyłam na daleką Maltę doskonalić umiejetność posługiwania się językiem angielskim.  Pełna obaw - czy sobie poradzę wraz z koleżanką dotarłyśmy do miasteczka St. Julian, gdzie miałyśmy zakwaterowanie i gdzie miał odbywać się kurs. Pierwsze bariery zostały pokonane podczas zameldowania w recepcji oraz podróży taxi. Już na lotnisku poznałyśmy dwie nauczycielki z Niemiec, z którymi byłyśmy zmuszone porozumiewać się w języku angielskim. I była to najlepsza nauka języka obcego. Z dziewczynami utrzymywałyśmy kontakt przez cały czas pobytu na Malcie wyruszając wspólnie na wycieczki po okolicy.

  Kurs językowy, mimo że bardzo krótki był bardzo praktyczny. W naszej grupie znalazły się osoby z Francji, Włoch, Niemiec - takie międzynarodowe towarzystwo wymuszało porozumiewanie się w języku angielskim, a co ważne wszyscy byliśmy na takim samym poziomie umiejętności językowych. Prowadząca lektorka przez cały czas czuwała nad poprawnością, wymową składanych przez nas zdań. Z całą pewnością warto uczestniczyć w podobnych przedsięwzięciach, ponieważ udało mi się nie tylko złamać blokadę językową, ale również zmotywować się do dalszej nauki języka.

Dodatkowo poprzez udział w projekcie " Nowe wyzwania, nowe możliwości" poznałam bogatą historię Malty, jej piękno przyrodnicze oraz tradycyjną kuchnię. Zauroczyła mnie stolica tego kraju - Valetta, która wydaje się być muzeum pod gołym niebem.  Podobnie Mdina i Rabat czyli "miasto ciszy" z labiryntem wąskich uliczek i charakterystycznymi balkonami.  Zapadną w pamięć na długo. Podczas całego pobytu szukałyśmy śladów polskich na Malcie, spotykałyśmy bardzo dużo Polaków, natomiast w Valettcie odnalazłyśmy tablicę upamiętniającą zatonięcie statu " Kujawiak" wraz z 13 osobową załogą.  Na Gozo byłyśmy w kościele, który odwiedził Jan Paweł II. Maltańczycy bardzo opiekują się kotami na wyspie, bardzo nas ten temat zainteresował, dlatego my również chodziłyśmy je karmić oraz  szukać ich kryjówek. Na pewno jest to temat, który poruszymy podczas zajęć z dziećmi w szkole.

Udział w kursie językowym na Malcie to tylko jeden z etapów realizacji projektu " Nowe wyzwania, nowe możliwości", pobyt na Malcie wykorzystam do realizacji swojego projektu na platformie eTwinning, pomogą mi w nim zapewne nawiązane kontakty z nauczycielami z innych krajów.

                                                                                                            Renata P.



Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.


 #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz