Dziennik projektu realizowanego w ramach akcji Edukacja Szkolna na zasadach programu Erasmus+ w Szkole Podstawowej nr9 z Oddziałami Przedszkolnymi w Inowrocławiu.„Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.

6 lipca 2024

Kurs języka angielskiego na Malcie- moje wrażenia, uwagi, przeżycia.

Decyzja o wzięciu udziału w wyjeździe na Maltę została podjęta przeze mnie szybko i bez zastanawiania się. Mając informacje o tej pięknej wyspie od współpracowników, którzy szkolili się tam wcześniej, nie mogłam doczekać się dnia wyjazdu. 
Wreszcie nadszedł ten dzień i razem z koleżanką poleciałam odbyć na Malcie tygodniowe szkolenie podnoszące moje umiejętności komunikowania się w języku angielskim. Okazja do wypróbowania nabytych do tej pory umiejętności pojawiła się już na lotnisku, skąd przedstawiciel ETI zawoził nas i dwie dziewczyny z Niemiec na miejsce naszego pobytu. Christina i Sandra również przyleciały na Maltę uczyć się języka angielskiego. 
Kurs trwał pięć dni, więc nie był długi. Jednak każdego dnia zwiększałam swoją umiejętność porozumiewania się i radzenia sobie z nim, zarówno podczas zajęć (konwersacje z uczestnikami z Niemiec, Francji i Włoch, wymiana informacji o życiu, kulturze, systemach oświaty w poszczególnych krajach, o nas samych), jak i podczas udziału w organizowanych przez ETI wycieczkach do stolicy Malty- Valetty oraz dawnej stolicy Mdiny i Rabatu. Grupa uczestników bardzo chętnie podejmowała współpracę a prowadząca zajęcia nadzorowała poprawność naszych wypowiedzi. To spowodowało, że nauka była bardzo przyjemna i motywowała do prawdziwego angażowania się w przebieg zajęć. 
Każdego dnia, po zakończeniu zajęć wspólnie zwiedzałyśmy najpiękniejsze miejsca na Malcie. Smakowałyśmy lokalne potrawy. Spacerowałyśmy urokliwymi uliczkami przepięknej Valetty i Mdiny, oglądałyśmy urocze łodzie luzzu. Szukałyśmy polskich śladów na wyspie, a także zaangażowałyśmy w dokarmianie kotów, które dla maltańczyków są bardzo ważne. Dużym przeżyciem dla mnie było zwiedzanie wyspy Comino, a jeszcze większym całodniowa wycieczka po wyspie Gozo, gdzie zauroczyły mnie min. przepiękne krajobrazy, cudne jaskinie oraz smakowite j potrawy. A także życzliwość i pogoda ducha mieszkańców. 
Wzięcie udziału w wyjeździe było wspaniałą decyzją. Rozwinęłam się pod względem umiejętności interpersonalnych, językowych i autoprezentacji. Stałam się pewniejsza siebie i wiem, że poradzę sobie z językiem angielskim, choć poziom jego znajomości nadal nie jest duży. Wróciłam do domu z bagażem niezapomnianych wspomnień i międzynarodowych przyjaźni, bogatsza o nowe doświadczenia.
 Pobyt swój i nawiązane znajomości na pewno wykorzystam do zrealizowania wspólnego projektu na platformie eTwinning. 

K. Kołodziejczak 

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.

 #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz