Dziennik projektu realizowanego w ramach akcji Edukacja Szkolna na zasadach programu Erasmus+ w Szkole Podstawowej nr9 z Oddziałami Przedszkolnymi w Inowrocławiu.„Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.

17 marca 2024

Kursy w Barcelonie

 W lipcu cztery osoby pojadą do Barcelony. Dwie z nich wezmą udział w kursie " Wprowadzenie  jogi w szkołach podstawowych"

Opracowana w starożytnych Indiach praktyka jogi staje się coraz bardziej popularna w kulturze Zachodu, uznawana za korzyści zdrowotne i ważne nauki filozoficzne dla naszego współczesnego świata.

Joga to holistyczne podejście do dobrego samopoczucia , które można dostosować do osób w różnym wieku, o różnych umiejętnościach, pochodzeniu i religiach. Nawet dzieci mogą odnieść korzyść z konsekwentnej praktyki jogi, czy to w ramach dnia szkolnego, czy w ramach zajęć pozalekcyjnych.

Joga i medytacja mają udowodnione korzyści zdrowotne – wpływają na lepsze samopoczucie fizyczne, psychiczne i społeczne. Z biegiem czasu regularna praktyka jogi może prowadzić do zwiększenia energii, elastyczności, czasu skupienia uwagi i poczucia własnej wartości.

Praktykowanie jogi pomaga nam wyzwolić i kontrolować emocje , z pewnością siebie podchodzić do codziennych wyzwań i ponownie docenić środowisko. Nie wspominając, że joga i medytacja oferują dzieciom i dorosłym chwilę odpoczynku i oderwania się od napiętych harmonogramów.

Poprzez jogę dzieci uczą się wartości takich jak wdzięczność i szacunek – ważnych nauk w codziennym życiu w klasie i poza nią. Na tym kursie nauczyciele nauczą się włączać jogę, medytację i edukację uważności do swoich własnych programów nauczania, niezależnie od przedmiotu, którego uczą, i bez konieczności wcześniejszego doświadczenia w jodze.

Ten kurs pomoże uczestnikom:

  • Pogłębić samoświadomość;
  • Obudź potencjał fizyczny, psychiczny i społeczny poprzez zabawę i ćwiczenia;
  • Stymuluj kreatywność, wyrażanie siebie, ciekawość i intuicję;
  • Rozwijaj bardziej pełne miłości i szacunku relacje z przyrodą i innymi ludźmi;
  • Promuj większą uwagę i osiągnięcia w szkole;
  • Złagodzić stres i niepokój.
  • Wstępny harmonogram

    Dzień 1 – Wprowadzenie do jogi

    • Wprowadzenie do filozofii jogi i jak ją wytłumaczyć dzieciom;
    • Definiowanie terminów jogi: yama, nyama, asana, pranayama, pratyahara, dharana, dyana, samadhi, czakra, savasana, namaste;
    • Medytacja i uważność. Pranajama: ćwiczenia oddechowe.

    Dzień 2 – Joga w praktyce

    • Ćwiczenia rozgrzewkowe;
    • Wyznaczanie czasu i przestrzeni: tratwa;
    • Gry służące wzajemnemu poznaniu się, pozdrowieniom, nawiązaniu kontaktu;
    • Nauka asan: motyw natury (nasiona, drzewo, kwiaty, pory roku).

    Dzień 3 – Gry jogi

    • Ćwiczenia medytacyjne z przewodnikiem;
    • Gry na koncentrację, na budowanie zaufania, na wyciszenie, na wyciszenie;
    • Nauka asan: motywy zwierząt (kot, krowa, szczeniak, oddech lwa, małpa, żaba, żółw, ptaki).

    Dzień 4 – Historie jogi

    • Edukacja emocjonalna: opowieści o jodze dla dzieci;
    • Gry do przeglądania pozycji: karty do jogi, tag zamrażania jogi, mówi jogin;
    • Aktywność: joga na szczęście;
    • Praca zespołowa: ćwiczenia oddechowe jeden po drugim i ćwiczenia zaufania.

    Dzień 5 – Joga w zarządzaniu klasą

    • Aktywność: joga na radzenie sobie ze złością (historia Ganesha);
    • Asany tematyczne: wybierz emocję i utwórz sekwencję zgodnie z tą emocją (inne motywy obejmują cztery pory roku, zwierzęta wiejskie, zwierzęta z dżungli itp.);
    • Uczestnicy na zmianę prowadzą grupę w sekwencjach jogi.

    Dzień 6 – Zakończenie kursu i zajęcia kulturalne

    • Ocena kursu: podsumowanie nabytych kompetencji, informacja zwrotna i dyskusja;
    • Wręczenie Certyfikatu Uczestnictwa w kursie;
    • Wycieczka i inne zewnętrzne zajęcia kulturalne.

    Dwie kolejne osoby wezmą udział kursie " Terapia muzyką, tańcem i sztuką w klasie włączającej"

    Tworzenie włączającej klasy – która promuje wartość różnorodności i zaspokaja potrzeby wszystkich uczniów – jest trudnym wyzwaniem dla nauczycieli XXI wieku, ponieważ wymaga stworzenia kultury, w której różnice wnoszą wartość, uwzględnienia różnorodnych stylów uczenia się i przygotowania elastycznych zajęć stopniowego uczenia się .

    Kolejnym ważnym wyzwaniem jest zapewnienie uczniom wiedzy, która przeniesie się do rzeczywistych kontekstów i pomoże w adaptacji do zmieniającego się świata. W tym kontekście nabywanie umiejętności akademickich, takich jak rozumowanie analityczne, logika i myślenie linearne, jest równie ważne, jak rozwijanie intuicji, wyobraźni i myślenia holistycznego .

    Kurs ten proponuje odpowiedź na oba pytania poprzez ekspresyjne i kreatywne terapie artystyczne (ECAT) . Sztuki i występy artystyczne (muzyka i teatr) stają się narzędziem do budowania włączającej klasy i rozwijania kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (np. kreatywności, wyobraźni i umiejętności myślenia wyższego rzędu).

    Uczestnicy dowiedzą się, jak włączyć sztukę, muzykę i teatr do swoich zajęć, aby usprawnić proces uczenia się, promować dobre samopoczucie i rozwijać zdolności emocjonalne.

    Zrozumieją, w jaki sposób sztuki twórcze stymulują funkcje poznawcze i świadomość emocjonalną, a także motywację i współpracę między uczniami , przyczyniając się w ten sposób do poprawy ogólnych osiągnięć w nauce.

    Narzędzia i zajęcia tego kursu czerpią swoje narzędzia i zajęcia z arteterapii , chociaż uczestnicy nie muszą być arteterapeutami, artystami czy muzykami, aby wziąć w nim udział.

    Pod koniec kursu będą potrafili tworzyć i wykonywać zajęcia z muzyki, teatru i sztuki w ramach swojego programu nauczania i jako nauczyciele.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz