W lipcu cztery osoby pojadą do Barcelony. Dwie z nich wezmą udział w kursie " Wprowadzenie jogi w szkołach podstawowych"
Opracowana w starożytnych Indiach praktyka jogi staje się coraz bardziej popularna w kulturze Zachodu, uznawana za korzyści zdrowotne i ważne nauki filozoficzne dla naszego współczesnego świata.
Joga to holistyczne podejście do dobrego samopoczucia , które można dostosować do osób w różnym wieku, o różnych umiejętnościach, pochodzeniu i religiach. Nawet dzieci mogą odnieść korzyść z konsekwentnej praktyki jogi, czy to w ramach dnia szkolnego, czy w ramach zajęć pozalekcyjnych.
Joga i medytacja mają udowodnione korzyści zdrowotne – wpływają na lepsze samopoczucie fizyczne, psychiczne i społeczne. Z biegiem czasu regularna praktyka jogi może prowadzić do zwiększenia energii, elastyczności, czasu skupienia uwagi i poczucia własnej wartości.
Praktykowanie jogi pomaga nam wyzwolić i kontrolować emocje , z pewnością siebie podchodzić do codziennych wyzwań i ponownie docenić środowisko. Nie wspominając, że joga i medytacja oferują dzieciom i dorosłym chwilę odpoczynku i oderwania się od napiętych harmonogramów.
Poprzez jogę dzieci uczą się wartości takich jak wdzięczność i szacunek – ważnych nauk w codziennym życiu w klasie i poza nią. Na tym kursie nauczyciele nauczą się włączać jogę, medytację i edukację uważności do swoich własnych programów nauczania, niezależnie od przedmiotu, którego uczą, i bez konieczności wcześniejszego doświadczenia w jodze.
Ten kurs pomoże uczestnikom:
- Pogłębić samoświadomość;
- Obudź potencjał fizyczny, psychiczny i społeczny poprzez zabawę i ćwiczenia;
- Stymuluj kreatywność, wyrażanie siebie, ciekawość i intuicję;
- Rozwijaj bardziej pełne miłości i szacunku relacje z przyrodą i innymi ludźmi;
- Promuj większą uwagę i osiągnięcia w szkole;
- Złagodzić stres i niepokój.
Wstępny harmonogram
Dzień 1 – Wprowadzenie do jogi
- Wprowadzenie do filozofii jogi i jak ją wytłumaczyć dzieciom;
- Definiowanie terminów jogi: yama, nyama, asana, pranayama, pratyahara, dharana, dyana, samadhi, czakra, savasana, namaste;
- Medytacja i uważność. Pranajama: ćwiczenia oddechowe.
Dzień 2 – Joga w praktyce
- Ćwiczenia rozgrzewkowe;
- Wyznaczanie czasu i przestrzeni: tratwa;
- Gry służące wzajemnemu poznaniu się, pozdrowieniom, nawiązaniu kontaktu;
- Nauka asan: motyw natury (nasiona, drzewo, kwiaty, pory roku).
Dzień 3 – Gry jogi
- Ćwiczenia medytacyjne z przewodnikiem;
- Gry na koncentrację, na budowanie zaufania, na wyciszenie, na wyciszenie;
- Nauka asan: motywy zwierząt (kot, krowa, szczeniak, oddech lwa, małpa, żaba, żółw, ptaki).
Dzień 4 – Historie jogi
- Edukacja emocjonalna: opowieści o jodze dla dzieci;
- Gry do przeglądania pozycji: karty do jogi, tag zamrażania jogi, mówi jogin;
- Aktywność: joga na szczęście;
- Praca zespołowa: ćwiczenia oddechowe jeden po drugim i ćwiczenia zaufania.
Dzień 5 – Joga w zarządzaniu klasą
- Aktywność: joga na radzenie sobie ze złością (historia Ganesha);
- Asany tematyczne: wybierz emocję i utwórz sekwencję zgodnie z tą emocją (inne motywy obejmują cztery pory roku, zwierzęta wiejskie, zwierzęta z dżungli itp.);
- Uczestnicy na zmianę prowadzą grupę w sekwencjach jogi.
Dzień 6 – Zakończenie kursu i zajęcia kulturalne
- Ocena kursu: podsumowanie nabytych kompetencji, informacja zwrotna i dyskusja;
- Wręczenie Certyfikatu Uczestnictwa w kursie;
- Wycieczka i inne zewnętrzne zajęcia kulturalne.
Dwie kolejne osoby wezmą udział kursie " Terapia muzyką, tańcem i sztuką w klasie włączającej"Tworzenie włączającej klasy – która promuje wartość różnorodności i zaspokaja potrzeby wszystkich uczniów – jest trudnym wyzwaniem dla nauczycieli XXI wieku, ponieważ wymaga stworzenia kultury, w której różnice wnoszą wartość, uwzględnienia różnorodnych stylów uczenia się i przygotowania elastycznych zajęć stopniowego uczenia się .
Kolejnym ważnym wyzwaniem jest zapewnienie uczniom wiedzy, która przeniesie się do rzeczywistych kontekstów i pomoże w adaptacji do zmieniającego się świata. W tym kontekście nabywanie umiejętności akademickich, takich jak rozumowanie analityczne, logika i myślenie linearne, jest równie ważne, jak rozwijanie intuicji, wyobraźni i myślenia holistycznego .
Kurs ten proponuje odpowiedź na oba pytania poprzez ekspresyjne i kreatywne terapie artystyczne (ECAT) . Sztuki i występy artystyczne (muzyka i teatr) stają się narzędziem do budowania włączającej klasy i rozwijania kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (np. kreatywności, wyobraźni i umiejętności myślenia wyższego rzędu).
Uczestnicy dowiedzą się, jak włączyć sztukę, muzykę i teatr do swoich zajęć, aby usprawnić proces uczenia się, promować dobre samopoczucie i rozwijać zdolności emocjonalne.
Zrozumieją, w jaki sposób sztuki twórcze stymulują funkcje poznawcze i świadomość emocjonalną, a także motywację i współpracę między uczniami , przyczyniając się w ten sposób do poprawy ogólnych osiągnięć w nauce.
Narzędzia i zajęcia tego kursu czerpią swoje narzędzia i zajęcia z arteterapii , chociaż uczestnicy nie muszą być arteterapeutami, artystami czy muzykami, aby wziąć w nim udział.
Pod koniec kursu będą potrafili tworzyć i wykonywać zajęcia z muzyki, teatru i sztuki w ramach swojego programu nauczania i jako nauczyciele.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz