Dziennik projektu realizowanego w ramach akcji Edukacja Szkolna na zasadach programu Erasmus+ w Szkole Podstawowej nr9 z Oddziałami Przedszkolnymi w Inowrocławiu.„Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.

6 stycznia 2025

Ciekawe artykuły

Nowe wyzwania, nowe możliwości

https://school-education.ec.europa.eu/en/discover/news/five-thought-provoking-recent-articles

 Pięć ostatnich artykułów dających do myślenia

Przeczytaj ponownie artykuły na temat nauki języków obcych, kształcenia zawodowego, wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami i rozwiązywania konfliktów, które zainteresowały naszych czytelników.
Ilustracja książki i symboli cyfrowych do nauki cyfrowej i integracji multimediów
ra2 studio / AdobeStock

Wychowywanie dzieci wielojęzycznych: korzyści z wczesnej nauki języka

Wczesna nauka języka oferuje znaczące korzyści poznawcze, społeczne i ekonomiczne, w tym lepsze umiejętności rozwiązywania problemów, lepszą pamięć i większą elastyczność poznawczą. Przeczytaj, w jaki sposób dzieci wielojęzyczne rozwijają również korzyści społeczne, takie jak empatia i zrozumienie kulturowe. Porusza również kwestię, w jaki sposób rodzice i nauczyciele mogą tworzyć wspierające środowiska i wykorzystywać zasoby, takie jak programy immersji językowej i narzędzia cyfrowe.

  • Odkryj więcej artykułów na temat  nauki języków

    Sztuczna inteligencja jako atut w nauce języków obcych w Europie

    Nauka języka może obejmować narzędzia sztucznej inteligencji (AI), które oferują nowe i skuteczne ścieżki wspierające edukację wielojęzyczną na wszystkich poziomach wiekowych. Ten ostatni artykuł analizuje, w jaki sposób nowe technologie cyfrowe mogą być przydatne dla nauczycieli języków i osób uczących się w europejskich systemach edukacyjnych.

     

    Rozwiązywanie problemu nierówności płci w kształceniu i szkoleniu zawodowym

    W kształceniu i szkoleniu zawodowym (VET) często występuje nierównowaga płci, która może mieć negatywne konsekwencje dla rynków pracy, kultur w miejscu pracy oraz innowacji i wzrostu gospodarczego. W tym artykule zbadano podejścia oparte na szkole, polityce i miejscu pracy do zmieniających się norm i postaw.

     

    Poprawa samopoczucia i umiejętności społecznych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

    Kilka projektów nagrodzonych w ramach programu Erasmus+ i European Innovative Teaching Award (EITA) poczyniło znaczne wysiłki, aby zająć się społecznym, emocjonalnym i akademickim dobrostanem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SEN). Ten artykuł praktyczny bada niektóre z tych kluczowych inicjatyw dotyczących dobrego samopoczucia, umiejętności społecznych i życiowych oraz neurodywersyfikacji .

     

    Programy rozwiązywania konfliktów jako droga do pozytywnej kultury szkolnej

    Rozwiązywanie konfliktów i zapobieganie nękaniu w szkołach są priorytetem w krajach UE, ze szczególnym uwzględnieniem tolerancji, inkluzywności i szacunku dla różnorodności jako podstawowych wartości w zróżnicowanych i wieloaspektowych klasach. Ten artykuł ekspercki autorstwa Eli Pijaca Plavšić omawia, w jaki sposób programy rozwiązywania konfliktów mogą pomóc szkołom zająć się tymi istotnymi problemami.

  • „Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.

     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz