Dziennik projektu realizowanego w ramach akcji Edukacja Szkolna na zasadach programu Erasmus+ w Szkole Podstawowej nr9 z Oddziałami Przedszkolnymi w Inowrocławiu.„Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.

24 listopada 2024

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

  XIV Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ang. World Multiplication Table Day)

15 listopada w naszej szkole po raz kolejny obchodziliśmy Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia i ponownie w zadaniach wykonywanych przez uczniów przepletliśmy znajomość języka angielskiego. Celem akcji jak co roku było propagowanie zabawowej formy nauczania matematyki. Miała ona zachęcić uczniów do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Uczniowie klas 4-8 mieli do rozwiązania zadania dostosowane do swojego poziomu wiedzy matematycznej. Zadania zostały porozwieszane na korytarzu szkolnym, a uczniowie musieli odszukać je, wpisać wyniki na przygotowanej "Sowiej mapce zadań" i wrzucić rozwiązania do "Sowiej Skrzynki". Spora grupa uczniów zaangażowała się w rozwiązywanie zadań, jednakże tylko troje uczniów rozwiązało wszystkie zadania prawidłowo. Byli to: Zosia K. z klasy 5 oraz Lena N. i Oliwier S. z klasy 6. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom. Chętni uczniowie, a także nauczyciele i pracownicy szkoły przeszli egzamin ustny z tabliczki mnożenia. Należało wylosować karteczkę z 5 przykładami, odczytać je i podać prawidłową odpowiedź. Większość poradziła sobie znakomicie Klasy 4 na lekcji matematyki rozwiązywały zadania rozwieszone w sali metodą stacji zadaniowych, natomiast uczniowie klas 5-7 rywalizowały ze sobą rozwiązując kahoota z Tabliczki mnożenia w języku angielskim.
Zarówno matematyka jak i język obcy towarzyszą nam niemal codziennie. Połączenie tych dwóch nauk nie jest wcale niemożliwe, a wręcz konieczne. Realizacja projektów Erasmus+ pozwoliła nam połączyć mnożenie z nauką języka. Dzięki wdrożeniu słownictwa uczniowie rozwiązywali zadania sformułowane w języku angielskim i odkryli, że potrafią mnożyć w każdym języku 🙂 #FunduszeEU #FunduszeEuropejskie #Erasmus+ #WMTD














Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz